Als je bij google “voedingsplan voor afvallen” in typt of “+10 kilo afvallen voedingsplan”krijg je snel een standaard voedingsplan voor geschoteld. Het probleem bij deze voedingsplannen is dat niemand standaard is en altijd heel veel factoren zijn bepalen of je afvalt. Wel zijn er een aantal principes waar elk goed voedingsplan zich aanhoudt.

Stap 1: Drink voldoende water

Je sterft eerder aan een water tekort in de woestijn dan een voedingstekort. Daarom is stap 1 je vochtinname in kaart brengen. lees meer hierover in de blog

Stap 2: The Hungergames

Kcal tellen is leuk maar sommige dagen beweeg je meer dan andere dagen dus het tracken van kcal gaat je niet helpen om je doel te behalen. Met deze methode ga je wel resultaat zien zonder obsessief de komende 20 jaar kcal te tellen. Lees meer

Stap 3: Opname en timing

Het is niet wat je eet maar wat je opneemt. Met deze tool krijg je inzicht hoe de verhouding van de macro’s is en hoe het je de beste verhouding kan maken voor jouw voedingsplan. Lees meer

Stap 4: Hormoon huishouding

Als je met je persoonlijke voedingsplan nog geen resultaat behaalt dan zijn er waarschijnlijk een aantal vitamine tekorten waardoor je hormoonhuishouding in de soep loopt. Lees meer hierover in deze blog.

Is deze informatie wel betrouwbaar?

Wij volgen veel cursussen, lezen per jaar 20 boeken en we volgen veel experts op het gebied van voeding. Benieuwd wie onze mentors zijn, lees dan deze blog