Als nieuwe moeder moet je best veel hordes nemen als je weer wilt gaan sporten. We willen het nieuwe mama’s zo makkelijk mogelijk maken om weer terug in top conditie te komen. Want wie wil er nu niet met zijn/haar kind lekker op de grond spelen. 

In 3 maanden versterken je bekken en buikspieren, maken we je zo sterk dat je over een jaar nog steeds je kind kan dragen zonder moeite en leren we je nieuwe manieren van bewegen. 

Waarom sporten bij Bamboo

Je hebt geen oppas nodig

Je mag je baby gewoon meenemen. Er is genoeg plek in de gym want we sporten met max 4 personen. 

We hebben de juiste kennis

De laatste 5 jaar gigantische veel kennis opgedaan en hebben ons gespecialiseerd in post natale workouts. 

Niemand kijkt je raar aan.

Je sport in een privé gym met 4 andere mama’s. Die allemaal dezelfde problemen ervaren. Dus je hoeft niet bang te zijn dat een bodybuilder je advies gaat geven. 

 

De postnataal training is erg fijn om weer in balans te komen en je lichaam weer sterk te krijgen. In kleine stapjes heeft Wouter met ons steeds meer kracht opgebouwd. En de training is rustig en gecontroleerd maar toch intens. Ook waren de omduw en trek oefeningen erg leuk om speels te trainen. En natuurlijk was het super dat de baby altijd mee kon. Wouter is ook een perfecte baby trooster. Ik was vaak erg vermoeid door de korte nachten maar kwam altijd met veel energie uit de training. Wouter is een hele lieve, professionele en gezellige trainer en het was elke keer weer erg leuk. Lichamelijk versterk het je en mentaal geeft het een energie boost. Echt een aanrader.

Loes

Actrice

Wouter, analyseert, observeert en coacht zijn deelnemers. Door te analyseren en te observeren weet hij als geen ander wat je lichaam aan kan en waar je staat in jouw herstel. Je verlegt je eigen grenzen en je voelt je lichaam sterker worden. Ik kies ervoor om hier te trainen, omdat het effectief is, ik mijn dochter mee kan nemen en omdat het (in hoeverre trainen leuk kan zijn) toch echt leuk is!

Sanne

Public Relations | Media management

DE TRAINERS

Fysiotherapeut | Roosmarijn

Roos heeft al veel vrouwen geholpen met bekkenklachten, diastase & prolapse tijdens en na de zwangerschap. Zij scant jouw hele lichaam eerst om te analyseren welke spieren we in de small group lessen extra moeten aanpakken. Zodat jij op een veilige en verantwoorde manier kan werken aan een fit lichaam. 

Post nataal specialist | Wouter

Wouter heeft een unieke holistische kijk op het lichaam waardoor hij heel snel resultaten kan behalen. Zo kan hij heel specifieke spieren in de heup trainen, en hierdoor gelijk je rugpijn oplossen. 

Wat doen we allemaal in het traject?

Ademhaling en Core

Een van de effectiefste manieren om je core en bekkenbodem sterker te krijgen en in balans te brengen is een goede ademtechniek.  

Versterken van de heup

Specifieke spieren activeren zorgt ervoor dat je lichaam zich veilig voelt en ontspant dit doen met behulp van technieken van Kinstretch en FRC. 

Foot core

Een heup werkt pas echt goed als de voet eronder zich veilig voelt. Door te werken aan je mobiliteit en stabiliteit van je enkel en voet kun je gigantische resultaten behalen.

Body Awareness & Control

Voelen en analyseren zijn 2 uiterste, als jonge moeder is het goed om naar je lichaam te luisteren en te weten wat je wel kan en wat je nog niet kan.

Connect & Fun

Sporten moet leuk zijn, daarom varieren we veel en zorgen ervoor dat iedereen op haar niveau mee kan doen. 

Upper body strength

Een sterk bovenlichaam ontlast je zwakke schakels, en daarnaast wordt jouw baby met de week zwaarder. Daarom trainen we ook je armen, borst en rug om te zorgen dat je hele lichaam fit wordt.  

Ik wil starten hoe gaat dit te werk?

1. Check up

Je start altijd met een persoonlijke check up van 45 minuten bij fysiotherapeut Roosmarijn. Zij kan dan een goede inschatting en aanbeveling doen welk pakket het beste bij jou past.

Tijdens de check up bespreken we:

– soort bevalling
– testen we je diastase
– jouw persoonlijke klachten
– bekken stabiliteit
– mobiliteit gewrichten

Deze intake is gratis als je start met 1 van de pakketen.

We adviseren dan 3 opties:

Welke tijden zijn de trainingen?

Traject 2. Juni, Juli, Augustus

Als je in Juni start met je traject zijn alle trainingen op maandag om 20:00 tot 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 11:00 uur.

Traject 3. Juli, Augustus, September

In Juni bepalen we de tijdstippen van het traject dat start in Juli. Mocht je mee willen doen met het 3de traject en een voorkeur dag en tijdstip hebben mail ons dan, dan houden we hier rekening mee. 

 

Traject 4. Augustus, September, Oktober

In Juli bepalen we de tijdstippen van het traject. Mocht je mee willen doen in Augustus en een voorkeur dag en tijdstip hebben mail ons dan. 

Na mijn zwangerschap had ik last van bekkenklachten. Ik heb meerdere behandelaars bezocht en veel geoefend maar was nog steeds niet in staat mijn actieve leven weer op te pakken zonder klachten. Toen kwam ik bij Wouter. Hij vond moeiteloos de zwakke schakel in mijn bewegingsapparaat en daar zijn we aan gaan werken. Door zijn duidelijke uitleg heb ik ook inzicht waar het aan lag. Al na een maand trainen bij Wouter kon ik het sporten weer oppakken zonder klachten!

Anne

SEH Arts

FAQ

Kan ik ook 1x per week komen

Nee, we willen graag kwaliteit bieden en dat kan niet als je maar 1x per week komt. 

Mag de baby mee?

Ja dit is geen probleem. Hij kan rustig door slapen op een matje op de grond of in de babywagen. Mocht de baby onverhoopt gaan huilen dan vervangen we jouw oefeningen door een oefening waarbij je jouw baby kan vasthouden zodat je toch door kan trainen en je de baby gerust kan stellen. We hebben helaas nog geen aparte babysitter aanwezig om op jouw baby te passen. 

Ik ben zwanger kan ik ook mee trainen?

Dit ligt een beetje aan hoe fit je bent. Roosmarijn bepaalt of je mee kan doen of niet, omdat zwanger en post nataal toch net wat andere aanpak vereist. 

Ik kan op deze tijdstippen niet. Zijn er ook nog andere tijdstippen beschikbaar?

Elke maand start er een nieuwe trainingsperiode van 3 maanden met nieuwe tijden.

Start Mei 2021 |  Woensdag en Vrijdag om 12:00 uur
Start Juni 2021 | Maandag om 20:00 uur en Zaterdag om 10:00 uur
Start Juli 2021 | Komt binnenkort online

Meld je aan voor een eerste kennismaking en check up door onze fysio.

De eerst volgende mommy fit traject start over

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)