3 tips voor jonge moeders.

We zijn nu meer dan een half jaar bezig met het Mommyfit programma en hebben 16+ mama’s geholpen en veel van hun geleerd. Dit zijn onze 3 tips die wij graag met toekomstige moeder willen delen.

1. Investeer in tijd voor jezelf.

Het is heel makkelijk om jezelf op de 2de plek te zetten als je een baby hebt. Er is altijd wel iets wat er moet gebeuren voor de kleine. Kies daarom bewust tijd voor jezelf. Plan een uurtje bij de pedicure of de kapper dit zorgt ervoor dat jij weer helemaal het vrouwtje bent. Ook een uurtje sporten kan helpen om je energieker te voelen. Zo gaf 90 % van onze mommyfit klanten aan dat ze met meer energie naar huis gingen.

2. Luister naar je gevoel

Als nieuwe mama ben je snel bang dat je iets fout doet. Je doorzoekt het internet om het antwoord te vinden terwijl jij allang weet wat je baby wilt. Dit is je mama-gevoel, je interne compass. Alles wat je moet weten, weet je al. Alleen je hebt het nog niet gebruikt.

Veel handelingen die je als mama doet, doe je intuitief. Luister naar je gevoel.

3. Herstel en voeding

Veel mama’s denken dat als ze 3x per week sporten vanzelf sterker en strakker worden. Helaas is dit niet zo. Met training breek je je lichaam alleen maar af, met de juiste voeding en slaap kan het lichaam daadwerkelijk opbouwen en kan het sterker en strakker worden. Het is daarom belangrijk om eerst een consult te doen bij een professional die je kan helpen om te beslissen of dit het beste moment is om te gaan starten met sporten of juist pas over een paar maanden. Zo pleeg je geen roofbouw op je lichaam en kun je

Extra tip: Laat je baby een keer thuis

Dit klinkt zo gemeen maar je baby moet ook wennen om een paar uur bij papa te zijn. Je kunt sporten met een baby maar eigenlijk ben je dan alles net niet aan het doen.